• وبلاگ : بقيه الله خير لكم ان كنتم مومنين
  • يادداشت : مهدي اب حيات
  • نظرات : 3 خصوصي ، 19 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    + مححمد 

    يعني خودتون فکر نميکنيد اين آياتي که گفتيد هيچ ربطي به امام ندارند؟چه ربطي داره به امام زمان؟؟!!نميتونيد از قرآن آيه اي پيدا کنيد براي اثبات امامي که وجد نداره مجبوريد به مارمولک بازي روي بياريد.واقعا آدم ميماند چه بگويد.با کلمات بازي ميکنيد آقايان.از خنده دارم ميميرم.ميگيد اين آيه به آب اشاره داره اما باطنش به امام زمانمنکه ميگم باطن آيه اشاره داره به فرايند شکافت هسته اي رآکتورهاي قم.شما چي ميگيد؟

    با سلام.

    ثبت نام اولين و بزرگترين جشنواره وبلاگ نويسي با موضوع پيامبر اعظم(ص) آغاز شد.

    با شركت در اين جشنواره به خيل عظيم دوستداران پيامبر اعظم(ص) بپيونديد.

    منتظر حضور سبزتان هستيم.

    WWW.PEYAMBAR-AAZAM.COM

    سلام

    من يادم نيست كه سئوالتان درباره ادامه تحصيل چه بود اما درباره پست شما خواستم بگويم زيارت جامعه كبيره كه شمه اي از معرفت به امام را به ما مي دهد فراموش نشود

    بيا بيا كه سوختم زهجر روي ماه تو

    تمام عمر دوختم دو چشم خود به راه تو

    مهدي جان!............

    سلام

    از اين كه بنده را لايق دانستيد و پرسش هاي خود را با من در ميان گذاشتيد متشكرم

    اول از همه بايد به حال شما غبطه خورد بخاطر اين سعادت بزرگي كه نصيب شما شده چرا كه كعبه مكان نمايش طنازي عشق است و شيرين تر از آن نمي يابيد

    چند توصيه را كه كمي تفصيل داشت به آدرس ايميل تان برايتان ارسال كردم حتما مطالعه فرماييد

    :.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:. بسم رب المهدي و بسم رب المنتظر:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:

    با سلام بر شما منتظر بزرگوار

    در كوچه پس كوچه هاي عاشقي سراغ او را از عاشق دلداده گرفتم. انگار كه منتظر بود با او سخن بگويم. گفت: از كدامين دياري؟ گفتم: نمي دانم، ولي عازم ديار دوستم......

    صفحات انتظار از شما منتظر چشم به راه در اين شب ادينه التماس دعا داره....

    .:.:.:.:..:.:.:.:.اللهم عجل لوليک الفرج:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.::.:.:.:.:.::.:.:.:.
    :.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:. اللهم عجل لوليک الفرج:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:
    :.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.::.:.:.:.:.:.:.اللهم عجل لوليک الفرج:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:
    :.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.

    سلام

    ممنون از حضور سبزت توي سرزمين آرام ذهن من

    و ممنون به خاطر مطالب زيبا و به جايي كه تذكر دادي

    انشالا و به اميد خدا سه شنبه ششم تيرماه داريم ميريم مدينه النبي

    نمي دوني چه حالي دارم

    از الان حس پرواز بهم دست داده

    يه رازي رو بهت بگم.....

    سال گذشته اول مردادماه بود كه رفتم مكه.........

    توي مدينه نذاشتن كه حتي از پشت ميلههاي بقيع زيارت كنيم. اونجا خيلي دلم گرفته بود. به صاحبخونه هاي مدينه گفتم چرا منو دعوت كردين اگر لايق ديدارتون نبودم.

    همونجا ازشون خواستم كه يه بار ديگه برگردم.

    توي مكه هم از خدا خواستم كه تا قبل از يك سال من و با خانوادم دعوت كنه.............

    و حالا همه آرزوهام براورده شده

    اميدوارم لايق اين همه مهربوني خداي خوبم باشم

    انشالا براي شما هم دعا ميكنم...........

    بازم بهم سر بزن

    شاد باشي عزيزم و همواره سرسبز

    سلام:

    اين هم جواب سوالتان

    ببخشيد اگر طولاني شد

    با سلام:

    انسان بايد پيوسته در حال دعا و راز و نياز باشد چه گرفتار باشد و چه نباشد امام محمدباقر (ع) مى‏فرمايند: ينبغى للمؤمن ان يكون دعامه فى الرخاء نحواً من دعائه فى الشدة سزاوار است براى مؤمن كه دعايش در وقت راحتى همان گونه باشد كه در وقت سختى است»،(1) پس نبايد دعا كردن را منحصر در وقت گرفتارى كرد. از طرفى پافشارى در دعا كردن خودش ذاتاً مطلوب و باعث قرب انسان مى‏شود چه دعا استجابت بشود چه نشود. رسول اكرم (ص) مى‏فرمايند: رحم‏الله عبداً طلب من‏الله عزّ و جلّ حاجة فالحّ فى الدعاء، استجيب له او لم يستجب له خدا بيامرزد بنده‏اى را كه از خداى عز و جل حاجتى را طلب كند پس در دعاء كردن پافشارى كند، چه (دعايش) استجابت بشود و چه نشود»،(2) رى‏اصل‏دعا كردن خوب و مطلوب است كه رسول اكرم (ص) مى‏فرمايند: ترك الدعاء معصية ترك دعا خود معصيت است»،(3). دعا جزء رسوم عبوديت و از بهترين عبادت‏ها است حضرت مى‏فرمايند: الدعاء مخ العباده. دعا مغز عبادت است»،(4). امّا گاهى دعا يا اصلاً استجابت نمى‏شود و يا استجابت آن به تأخير مى‏افتد و اين عللى دارد كه پاره‏اى از آن اين‏ها است: 1- تضييع حق الهى: از مولا على (ع) درباره اين آيه شريفه اُدْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ سؤال شد پس چرا دعا مى‏كنيم ولى اجابت نمى‏شويم (و دعايمان مستجاب نمى‏شود)؟ حضرت فرمودند: قلب‏هاى شما به سبب هشت خصلت خيانت مى‏كند اولش اين است كه شما خدا را شناختيد ولى حق او را آنچنان كه بر شما واجب كرده ادا نكرديد پس اين شناخت‏تان بدردتان نمى‏خورد. با اين خيانت كدامين دعا براى‏تان مستجاب شود؟ اين خود شما بوديد كه درها و راه‏هاى استجابت را مسدود ساختيد،(5). 2- خوردن مال حرام: شخصى به رسول اكرم (ص) عرض كرد: اُحبّ ان يستجاب دعائى دوست دارم دعايم مستجاب شود» حضرت فرمودند: طهّر مأكلك و لا تدخل فى بطنك الحرام خوردن خود راپاكيزه كن‏وحرام رادر شكم خود داخل نكن»،(6). 3- قساوت قلب: امام صادق (ع) مى‏فرمايند: ان‏الله لا يستجيب دعاء بظهر قلب قاس خداوند مستجاب نمى‏كند آن دعايى را كه از پشت قلب سنگدل برخيزد»، (همان،(7). 4- غفلت قلب: رسول اكرم (ص) مى‏فرمايند: اعلموا ان‏الله لا يقبل دعاءً عن قلب غافل بدانيد كه خداوند دعائى را كه از قلب شخص غافل برخيزد، نمى‏پذيرد»،(8). 5- گناه: امام محمدباقر مى‏فرمايند: ان العبد يسأل الحاجة فيكون من شأنه قضاؤها الى اجل قريب او الى وقت بطى‏ء، فيذنب العبد ذنباً فيقول‏الله تبارك و تعالى للملك: لا تقضى حاجته و احرمه ايّاها، فانه تعرّض لسخطى و استوجب الحرمان منّى بنده (از خدا) حاجت (خود) را مسألت مى‏كند و اين صلاحيت را هم دارد كه حاجتش زود يا (كمى) دير برآورده شود، بعد گناهى مرتكب مى‏شود خداوند تبارك و تعالى به ملك مى‏فرمايد: حاجتش را برآورده نكن و او را از (رسيدن به) آن حاجت محروم گردان زيرا خود را در معرض سخط من قرار داد و خود محروم كردن من را بر خود واجب ساخت»،(9). 6. مناقضت‏باحكمت‏الهى: على (ع) مى‏فرمايند: ان‏كَرَم‏الله‏لاينقض حكمته فلذلك لا تقع الاجابة فى كل دعوة همانا كرم خدا حكمتش را نمى‏شكند پس به همان دليل است كه در هر دعايى اجابت قرار نمى‏گيرد (بلكه بعضى از دعاها چون مطابق حكمت الهى است به اجابت مى‏رسد)،(10). بنابراين اگر خداوند تعالى كريم است، حكيم هم هست وقتى كرم با حكمت در تناقض نبود دعا مستجاب مى‏شود و گرنه به اجابت نمى‏رسد. خلاصه از طرفى بايد پافشارى بر دعا داشت و از طرفى نبايد برآوردن حاجت را حَتْم دانست به قول قرآن: عَسى‏ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئاً وَ هُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَ عَسى‏ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَكُمْ. چه بسا چيزى را خوش نداشته باشيد در حالى كه همان برايتان بهتر است و چيزى را دوست داشته باشيد در حالى كه همان برايتان بدتر است»،(11)

    پى‏نوشت‏

    (1) (ميزان الحكمه، ج 3، ص 251، ر 5564)

    (2) (همان، ص 268، ر 5666). به‏قد

    (3) (همان، ص 245، ر 5518)

    (4) (همان، ر 5519)

    (5) (همان، ص 255، ر 5593)

    (6) (همان، ص 256، ر 5599)

    (7) ص 257، ر 5610)

    (8) (همان، ر 5606)

    (9) (همان، ص 258، ر 5614)

    (10) (همان، ص 259، ر 5619)

    (11) (بقره، آيه 216).

    قرآن مجيد مى‏فرمايد: «من دعاى دعا كننده را اجابت مى‏كنم» و سنت الهى بر اين قرار گرفته كه برخى از امور را از طريق دعا و درخواست به انسان عنايت كند اما اين بدان معنا نيست كه هر مشكل و هر چه را از خدا خواست و در هر شرايطى درخواست كند تماما مطابق خواست او اجابت شود زيرا اجابت نيز امرى قانونمند است و شرايط و موانعى دارد كه با رعايت آنها دعا به اجابت مى‏رسد از جمله اينكه: 1- با اخلاص و انقطاع كامل بر خدا از او درخواست كند.

    2- يقين به اجابت داشته باشيد (پيامبر اكرم (ص) فرمودند: خدا را بخوانيد و يقين به اجابت داشته باشيد).

    3- اصرار در دعا.

    4- روزى پاك و حلال (پيامبر اكرم (ص) فرمودند: كسى كه دوست دارد دعايش مستجاب شود بايد غذا و كسب خود را از حرام‏پاك كند).

    5- عمل به پيمان‏هاى الهى ايمان و عمل صالح و درست كارى يكى از شرايط استجابت دعاست زيرا آن كس كه به عهد خويش در برابر پروردگارش وفا نكند نبايد انتظار داشته باشد كه مشمول وعده اجابت شود.

    6- خير خواهى ديگران و خالى بودن دل از كينه حسد و سو نيت نسبت به ديگران.

    7- معقول بودن خواسته‏ها.

    8- ناديده نگرفتن عوامل طبيعى و فراهم كردن مقدمات.

    9- گاهى مصلحت انسان در عدم استجابت است و ممكن است انسان چيزى را از خدا درخواست كند كه به ضررش تمام شود: « عَسى‏ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَكُمْ».

    10- و گاهى خداوند اجابت مطلوب انسان را به عللى كه صلاح مى‏داند به تاخير مى‏اندازد.

    11- گاهى پاسخ نيافتن ما اجابت از جانب خدا است يعنى خداوند با طول دادن اجابت ما را بيشتر به حالت انابه و تضرع به درگاهش نگه مى‏دارد و اين لطف بزرگى است كه بدين‏وسيله ارتباط با معبود حفظ مى‏گردد و در پى آن الطاف بى‏شمار ديگرى نصيبش مى‏شود.

    12- توسل نيز مانند دعا مشروط به شرايطى است كه اگر شرايط موجود باشد توسل اثر دارد و ممكن است موانعى در كار باشدكه موجب عدم استجابت توسل مى‏گردد ولى به هر حال انسان نبايد از دعا و توسل مايوس شود زيرا يكى از شرايط استجابت‏اصرار و پافشارى در درخواست‏هاست. امام صادق (ع) فرمودند: هيچ درى نيست كه پى در پى كوبيده شود مگر اينكه بر انسان گشوده خواهد شد و چه بسا اجابت نشدن خواسته‏ها موجب بيدارى و تنبه انسان مى‏گردد و انسان با خود مى‏گويد: اگر تقصيرى هست از جانب من است و سعى مى‏كند خود را اصلاح كند و هيچ گاه انسان نبايد از درگاه خدا و اولياى الهى مايوس گردد.

    سلام

    ببخشيد دير شد

    1.شرايط استجابت دعا:

    1- به مصلحت بودن تحقق خواسته شخص دعا كننده زيرا در بعضى از موارد تحقق آن خواسته، براى شخص سودمند نيست. به عنوان نمونه رسيدن به مقام يا امكاناتى خاص، به نفع انسان نيست و بلكه ممكن است مايه دورى او از ايمان و تقوا گردد.

    2. فرا رسيدن زمان مناسب براى تحقق مطلوب مثلاً ممكن است فردى علاقه‏مند باشد كه شخصيت علمى ممتاز باشد و تلاش علمى فراوانى كند، ولى قطعاً در اندك زمان تحقق آن ممكن نيست و سال‏ها بايد بگذرد تا نتيجه تلاش‏هاى خود را به دست‏آورد.

    3. اخلاص در نيت و انقطاع كامل به خداوند چرا كه عطايا، به اندازه نيت و اخلاصِ در آن، سرازير مى‏شوند. حضرت امير (ع) مى‏فرمايد: ان العطية على قدر النية عطيه به اندازه [اخلاص در] نيت است».

    4. معقول بودن خواسته انسان، 5. اقدام براى رسيدن به نتيجه و به كارگيرى ساير عوامل طبيعى نقش دارنده متناسب با سنت‏هاى الهى در نظام خلقت، 6. روزى پاك و حلال پيامبر اكرم (ص) فرمودند: «كسى كه دوست دارد دعايش مستجاب شود، بايد غذا و كسب خود را از حرام پاك كند».(1) 7. از ته دل بودن دعا، نه لقلقه زبان علامه طباطبايى (ره) با استفاده از دو آيه شريفه وَ إِذا سَأَلَكَ عِبادِي عَنِّي، فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ اَلدَّاعِ إِذا دَعانِ. هرگاه بندگانم از من سوال كردند، به درستى كه من نزديك هستم دعاى دعاكننده را هرگاه مرا بخواند اجابت مى‏كنم»(2) و آيه اُدْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ بخوانيد مرا استجابت مى‏كنم شما را»(3) در استجابت دعا دو چيز را معتبر مى‏داند: الف) دعوت، خواستن و طلب باشد، آن هم به راستى و صداقت نه اين كه لقلقه زبان باشد كه لفظ «ادعو» آن را مى‏رساند.

    ب) فقط از خداوند بخواهد كه لفظ «. نى» همين را مى‏فهماند. بنابراين اين اگر به يك سبب از هزاران اسباب خارجى اعتماد كند، از خدا، نخواسته و در اين‏جا «نى» محقق نشده است».(4) 8. يقين به اجابت داشتن پيامبر اكرم (ص) فرمودند: «خدا را بخوانيد و يقين به اجابت داشته باشيد».(5) 9. اصرار در دعا پيامبر اكرم (ص) فرمودند: «خداوند بنده‏اى را رحمت مى‏كند كه حاجتى را از خداى عزوجل بخواهد، پس در دعا پافشارى ورزد چه استجابت شود و چه نشود».(6).

    امام صادق (ع) نيز فرمودند: «هيچ دربى نيست كه پى در پى كوبيده شود، مگر اين‏كه بر انسان گشوده خواهد شد».

    10. رعايت آداب ظاهرى رعايت زمان دعا، صلوات فرستادن در اول و آخر دعا، ستايش و تسبيح خداوند و. (به كتاب‏هاى دعايى رجوع شود).

    11. واسطه قرار دادن معصوم (ع) خداوند متعال مى‏فرمايد: وَ اِبْتَغُوا إِلَيْهِ اَلْوَسِيلَةَ به سوى خداوند واسطه بجوييد»،(7) و نيز مى‏فرمايد: «وقتى مردم به خود ستم نموده و نزد تو مى‏آمدند و طلب مغفرت مى‏كردند، پيامبر نيز براى آنان استغفار مى‏نمود، خدا را مهربان و توبه‏پذير مى‏يافتند».(8).

    پى‏نوشت‏

    (1) (ميزان‏الحكمة، ج 3، ص 256، ح 5598)

    (2) (سوره بقره، آيه 186)

    (3) (سوره غافر، آيه 60)

    (4) (الميزان، ج 2، صص 30- 33)

    $("div.commhtm img").each(function () { if ($(this).attr("em") != null) { $(this).attr("src","http://www.parsiblog.com/Images/Emotions/"+$(this).attr("em")+".gif"); } });

       1   2      >